V skladu z določbami Zakona o matični evidenci zavarovancev in uživalcev pravic iz obveznega pokojninskega in invalidskega zavarovanja – ZMEPIZ-1 je za obdobja po 1. januarju 2017 prenehala obveznost delodajalcev kot zavezancev za prijavo podatkov o osnovah, da za delavce v delovnem razmerju posredujejo prijavo podatkov o osnovah na obrazcu M-4. Prijave o osnovah bo za delavce v delovnem razmerju zavod oblikoval sam na podlagi podatkov, ki jih delodajalci sporočijo na obračunih davčnega odtegljaja oziroma na obrazcu REK-1 Finančni upravi Republike Slovenije.
V skladu s četrtim odstavkom 203. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ZPIZ-1, ki je veljal do 31. 12. 2012, so bili delodajalci dolžni zavodu enkrat letno posredovati potrdilo o obračunanih in vplačanih prispevkih. Delodajalec je bil dolžan posredovati kopijo tega potrdila tudi zavarovancem, za katere je plačeval prispevke delodajalca. Zakon o pokojninskem in invalidskem zavarovanju – ZPIZ-2, ki velja od 1. 1. 2013 dalje, te obveznosti delodajalcev ne ureja.
POMEMBNO ZA OBČINE !!!!
Obveznost sporočanja podatkov, potrebnih za oblikovanje prijave podatkov o osnovah ter sprememb ter podatkov na obrazcu REK-1 pa NE velja za Centre za socialno delo (razen za svoje zaposlene), ki imajo še vedno dolžnost (po 31. in v zvezi s 43. členom ZMEPIZ-1), da za zavarovance, ki so v obvezno zavarovanje vključeni na podlagi predpisov (npr. DRUŽINSKI POMOČNIKI), vložijo prijavo podatkov na obrazcu M-4, kot so to delali do vključno leta 2016. Skladno s tem so občine, ki obračunavajo in izplačujejo delno plačilo za izgubljeni dohodek (torej izplačilo družinskim pomočnikom), dolžni podatke o osnovah posredovati na pristojne centre za socialno delo. Podatke zberete na enak način, kot ste jih zbirali do vključno leta 2016 in jih posredujte na pristojni Center za socialno delo.