?

Obvezno poročanje evidenc obračunanega in odbitka DDV

24 aprila, 2025

S 1. julijem 2025 stopajo v veljavo spremembe Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1), ki uvajajo obvezno elektronsko poročanje evidenc obračunanega (Knjiga izdanih računov) in odbitka (Knjiga prejetih računov) DDV. Novost izhaja iz dopolnjenega 85. člena in novo dodanega 85.b člena zakona ter je usmerjena v večjo preglednost davčnega sistema.


Zavezanci za DDV bodo morali Finančni upravi Republike Slovenije predložiti naslednji evidenci:

  • Evidenco obračunanega DDV (Knjiga izdanih računov – KIR)
  • Evidenco odbitka DDV (Knjiga prejetih računov – KPR)

Evidence bo treba oddajati izključno skupaj in v elektronski obliki, v strukturirani XML datoteki, skladno s predpisanimi tehničnimi specifikacijami, objavljenimi na portalu eDavki. Oddaja bo potekala preko spletnega servisa FURS. Evidence, ki se vodijo v programskih rešitvah – ne bo možno ročno vnašati na spletnem servisu FURS. Rok za predložitev evidenc sovpada z rokom za oddajo rednega obračuna DDV.


Rešitev v okviru sistema GRADOVA OKNA

V podjetju GRAD d.d. smo v okviru informacijskega sistema GRADOVA OKNA pripravili tehnično rešitev, ki omogoča pripravo in oddajo zahtevanih evidenc. Nadgradnja bo vključena izključno v programski rešitvi MEČ C# (evidenca odbitka DDV) in CEKIN C# (evidenca obračunanega DDV).

Rešitev bo omogočala:

  • samodejno sestavljanje evidenc iz podatkov, vnesenih v omenjena programa,
  • generiranje XML datoteke v skladu s shemami FURS,
  • neposredno elektronsko oddajo evidenc prek spletnega servisa eDavki.

Funkcionalnost bo z nadgradnjo programske opreme vključena v sklopu vzdrževalne pogodbe in bo za uporabnike z aktivnim vzdrževanjem omenjenih programov na voljo brezplačno.


Podpora tudi za kombinirane primere

Za uporabnike, ki za eno izmed evidenc uporabljajo rešitev drugega ponudnika, v podjetju GRAD d.d. pripravljamo programski modul, ki bo omogočala uvoz podatkov iz zunanjih virov in njihovo vključitev v enotno oddajo evidenc skladno z zakonskimi zahtevami.

Rešitev bo dostopna v okviru dodatne ponudbe in bo predstavljena v prihodnjih dneh. Pomembno je poudariti, da bo za uspešno delovanje te povezave potrebna tudi ustrezna tehnična priprava na strani drugega ponudnika – ta bo moral zagotoviti izvoz podatkov v predpisani obliki – skladni s tehničnimi zahtevami FURS (dokumentacija z zahtevano strukturo je objavljena na uradnih viri, do katerih lahko dostopate preko POVEZAVE).


Za več informacij smo dostopni na telefonski številki  (0) 1/25 73 781

ali preko elektronskega naslova: info@grad.si.

Copyright © GRAD d.d. 2017 | Piškotki | Splošni pogoji

Dizajn & Izvedba: Erpium.com